Een maand later.... - Reisverslag uit Perth, Australië van Ruud & Mariska Keesom - WaarBenJij.nu Een maand later.... - Reisverslag uit Perth, Australië van Ruud & Mariska Keesom - WaarBenJij.nu

Een maand later....

Door: Ruud & Mariska Keesom

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Mariska

07 Mei 2012 | Australië, Perth

Vandaag ben ik er maar eens voor gaan zitten. Eindelijk eens wat foto’s op onze Weblog geplaatst en een “leuk” verhaaltje.
Sorry, dat het er steeds maar niet van kwam maar hoewel ik al een maand geen werk heb, ben ik toch best druk. De eerste 2 weken thuis moest ik nog heel wat zaken regelen en met familie en vrienden nog wat extra quality time spenderen. Tja, en dan is het moment daar dat je in het vliegtuig zit op weg naar je partner die al ruim 3 weken 12.000 km van je verwijderd is. Met Skype hebben we de afstand redelijk kunnen overbruggen en omdat ik nog best veel te regelen had, is de tijd zonder elkaar best snel voorbij gegaan.
Beide vluchten zijn prima verlopen. Lang en vermoeiend maar de “bediening” was prima en er waren genoeg films om de 18 uur door te komen.
Ruud stond klaar met cowboy hoed en de Australische vlag. Dat was een leuk en warm welcome!
De afgelopen weken heb ik me bezig gehouden met het zoeken en bekijken van huizen. Een aantal appartementen maar ook een paar huizen. De keuze is reuze en ik kreeg de smaak te pakken maar we zijn toch maar gestopt met zoeken want we hebben ons typisch Australische huis gevonden in een buitenwijk van Perth, ca. 20 min. fietsen van het kantoor van Ruud.
Vrijdag a.s. gaan we onze koffers verhuizen en met een beetje geluk zijn dan ook onze extra spullen uit NL over en kunnen die meteen bij ons nieuwe adres worden afgeleverd.
Tussen het zoeken en het bezichtigen van woningen heb ik een beetje de stad bekeken en met de vriendin van een collega van Ruud al een paar keer een rondje van ca. 10 km gelopen rond de Swan River. Bijgaande foto’s zijn voornamelijk van deze wandelingen. Perth is echt een groene stad met veel tropische bomen en de vogels die hier in het wild/de stad voorkomen, zie je bij ons alleen in een kooitje zitten. Echt een geweldig gezicht als je een zwerm papegaaien ziet en hoort (zijn aardig luidruchtig) overvliegen.
Het leven in Perth is wel prijzig. Bijv. een liter yoghurt is al gauw 5 dollar en ook voor een beker koffie ben je dat al snel kwijt. De dollar is 0,80 €-cent….De verleiding om uit eten te gaan is erg groot want er zitten hier talrijke gezellige restaurants en eettentjes maar je bent al gauw met z’n 2tjes $ 100. kwijt. Tja, glas wijn kost hier $ 10. Een rondje geven tijdens een borrel is dus een dure hobby. En je gaat met boodschappen doen iets beter op de kleintjes letten! Het went al gauw dat je hier voor een brood 6.50 betaald. Iets weggooien doen we dus ook niet zo snel meer.....Maar behalve dat het hier erg duur is, is het wel een geweldig mooie plek om een jaar te wonen.
Het eerste weekend heeft Ruud me de stad en het strand laten zien om een indruk te krijgen.
Tweede weekend hebben we (als echte Hollanders betaamd) fietsen aangeschaft. De stad is goed ingesteld op fietsers en er zijn veel fiets/wandelpaden aangelegd. Zo kom je net even iets verder dan lopend. Maar het OV is hier ook goed geregeld. In het Centrum is het GRATIS! Derde weekend beetje rondgefietst. Ergens neergestreken en hapje gegeten.
En afgelopen weekend hebben we een collega en z’n vriendin geholpen met verhuizen. ’s Avonds zijn we naar een concert geweest van de WASO (West Australian Symphony Orchestra). Ze speelde i.p.v. klassieke muziek nu filmmuziek van componist John Williams, o.a. Star Wars, Jaws, Jurassic Park, Harry Potter e.a. Echt heel mooi en weer eens iets heel anders. Vooral de dirigent "Anthony Inglis" was erg grappig.
Over 2 weken gaan we naar een echte Aussie Rugby wedstrijd als inburgeringcursus gekregen van oude dienstmaten van Ruud. Lijkt me helemaal geweldig maar we zullen nog wel even de spelregels moeten doornemen om te weten wanneer we moeten juichen of juist niet………


  • 07 Mei 2012 - 08:24

    Peter (je Ex):

    Hartstikke leuk !!
    En je kan erg leuk vertellen/schrijven ;-))
    En goed fotograveren, maar dat wist ik al !!
    Ga zo door xx

  • 07 Mei 2012 - 20:56

    Els :

    Gezellig dat je ons weer bijpraat over jullie wederwaardigheden. Het is net of je hier op de bank zit te vertellen.
    Prachtige omgeving. En alle vogels en planten met een bijpassende naam. Dat heb je je gauw eigen gemaakt.

    Jammer van die hoge prijzen; die lijken me toch meer dan een factor 1,4 x zo groot.

    Ik heb jullie nieuwe adres bekeken op streetview op Google. Grappig al die langgerekte huizen heel kort naast elkaar met voor en achter een postzegeltje als tuin. En wat een enorme wegen lopen er langs die wijken. Rijdt daar een metro of een tram? Er schijnt in jullie wijk ook een enorm scatecomplex te zijn zag ik op youtube. Misschien dat Ruud getriggerd wordt om zijn jeugdliefhebberij weer op te pakken?

    We kijken al weer uit naar je volgende verslag over verhuizing en hoe jullie je settelen. En over je eerste bbq op de patio. :-)

  • 08 Mei 2012 - 21:45

    Gonny:

    Geweldig hoor. Wat een prachtige foto's. Geniet er maar van!
    dikke x

  • 10 Mei 2012 - 17:24

    Monique:

    Wat een leuk verslag. Erg leuk om op deze manier toch een beetje mee te maken hoe jullie het daar hebben.

    En wat een prachtige foto's... Hoop er snel nog veeeeel meer te zien ;-)

    veel liefs Jeff, Mo & kids

  • 10 Mei 2012 - 17:53

    Marretje UitMoerdijk:

    Vul hier jLekker bezig schattie, ik zit met mijn haar in de verf dus ik ben kort dit keer (whaaat kan je dat, ja dat kan ik ;-)). De foto's ga ik zo bekijken. Maar leuk verhaal, meid ik ben jaloers, en da's gezond hoor. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat jij/jullie de juiste keus hebben gemaakt. This is a Once In A Lifetime.e reactie in...

  • 10 Mei 2012 - 18:32

    Lous:

    Ik zei toch dat Perth heerlijk is? Zijn jullie al in Freemantle geweest. Ik ben wel weer ingeschakeld om een postsysteem op te zetten want DAT heeb ze daar niet.
    Het weer bij jullie is trouwens nog steeds beter dan bij ons!
    Veel plezier lieverds

    Lous

  • 11 Mei 2012 - 16:26

    Marianne:

    Waanzinnige foto's en een leuk verhaal.Ik blijf het volgen.

  • 12 Mei 2012 - 20:01

    Nicolette:

    Ik ben nu alweer benieuwd naar het volgende verhaal! Dikke zoen X

  • 13 Mei 2012 - 19:26

    Hans & Monique:

    Hallo daar aan de andere kant van de wereld. Dat ziet er allemaal wel goed uit daar dus. Mooi dat jullie binnenkort je eigen stekkie kunnen inrichten met je eigen spullen. Hier gaat alles best goed op een wat teleurstellend voorjaar na. De apres-ski en een week Ardeche brachten wel goed weer. Met Hemelvaart gaan we kamperen in Limburg brrrr.. Binnenkort gaan we wel 's wat foto's wisselen. Als het kan via deze weblog (zonder wachtwoord ? ! ).

    Groeten,
    Hans,Monique & Anne

  • 14 Mei 2012 - 16:18

    Wilma Bertrams:

    Haaaaaaaaaaai lieverds, wat een schitterende foto's. Het is echt geen straf om daar te zitten volgens mij. Maaruh, wij missen jullie wel hoor en vooral omdat ik weet dat jullie zo ver weg zijn...... Ik ben benieuwd naar jullie vaste verblijf maar de foto's van dit verblijf vind ik ook al waanzinnig dus al s het dan nog mooier moet worden............. hoe moet dat er dan niet uit zien.... Tot snel schrijfs, of skypes. Dikke zoen van Jan en mij, xx

  • 14 Mei 2012 - 16:19

    Wilma Bertrams:

    BTW, die strandfoto................. MMmmmmmmmm

  • 19 Mei 2012 - 20:14

    Stephanie:

    Heee me nicht,
    Nou dat klinkt allemaal best voorspoedig, zo vlot al een eigen basis gevonden! Super hoor.
    Prachtige foto's!
    Ik ga je in mijn favorieten zetten en het allemaal een beetje bijhouden.
    Ik neem aan dat ze Ruud wel compenseren voor dat dure gedoe? LOL
    x uit het zonnige Zuiden (van NL dan)

  • 20 Mei 2012 - 20:55

    T&T:

    Eindelijk even kort tijd gehad om jullie verslag te bekijken, in de hoop dat we dan een beetje 'bij'' zijn, nu het skypen er even bij in schoot. Blijkt het laatste verhaal 14 dagen oud te zijn. Hoezo, geen tijd? (=: We skypen gewoon van de week weer.

  • 25 Mei 2012 - 21:06

    Vicky :

    Hey Maris en Ruud,
    Eindelijk de tijd genomen om de verslagen tot nu toe te lezen, het klinkt waanzinning!!! Ben benieuwd naar de foto's van jullie nieuwe huis. Wat een prachtige omgeving, voelen jullie je al "thuis"?
    Geniet van de mooie tijd! En werkse natuurlijk :-) Xx

  • 04 Juni 2012 - 08:43

    Je Nichtje:

    joehoe, schrijf nog eens iets!

  • 05 Juni 2012 - 16:05

    Peter :

    Hartstikke leuk verhaal.
    Jullie kunnen overal wennen hè.
    Ik zit je verhaal over het eten klaar maken te lezen, terwijl ik nog moet gaan eten, . . . en het water loopt uit m'n mond :-)
    Heb je een foto van je nieuwe huis ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Keesommetjes een jaar Down Under

G'DAY MATES!

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2014

MOOIE AFSLUITING

11 Oktober 2013

NOG niet weg...

01 Juli 2013

EEN NIEUW AVONTUUR

14 November 2012

aan de bak (kook)!

20 September 2012

Géén import!
Ruud & Mariska

Wat twee letters al niet teweeg kunnen brengen...."JA"..... 27 december 2007 zeiden we het tegen elkaar in het bijzijn van familie en vrienden en 2 maanden geleden hebben we het gezegd tegen BAM International. JA, we gaan ervoor! We gaan een jaar naar Australië! In korte tijd hebben we heel veel moeten regelen en van veel mensen (al is het maar voor een jaar) afscheid moeten nemen en dat is best moeilijk en emotioneel. Zeker als ze je zo dierbaar zijn en je graag bij ze bent. Maar deze kans wilden we niet laten schieten en hebben we met beide handen aangepakt. Snel een "We'll meet again party" georganiseerd en een week later zat Ruud in het vliegtuig richting Perth. Nu 2 weken daar en veel vergaderingen, borrels, dineetjes verder, lijkt het erop dat Ruud zich al gaat thuis voelen in het 4p appartement op de 20e etage in het centrum van Perth. Temperatuur is daar heerlijk warm en ik kan niet wachten om mijn mannetje in mijn armen te sluiten. Maar eerst nog een paar acties hier in NL afhandelen en uiteraard van een aantal mensen nog even afscheid nemen. Dat is het minst leuke aan dit avontuur....

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 19509

Voorgaande reizen:

19 Maart 2012 - 01 Juni 2013

Keesommetjes een jaar Down Under

Landen bezocht: