We vervelen ons (nog) niet.... - Reisverslag uit Perth, Australië van Ruud & Mariska Keesom - WaarBenJij.nu We vervelen ons (nog) niet.... - Reisverslag uit Perth, Australië van Ruud & Mariska Keesom - WaarBenJij.nu

We vervelen ons (nog) niet....

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Mariska

14 Augustus 2012 | Australië, Perth

1 augustus 2012
Precies 4 maanden zonder werk. Geen dag spijt! Hoewel het nu toch wel een beetje gaat kriebelen. Ik voel dat ik iets moet gaan doen. Oké, verkeerde woord “moet”. Ik ben in de luxe positie dat ik niet moet en daardoor ook niet echt haast heb gemaakt om iets te zoeken maar dit luizenleventje is slechts van tijdelijke aard. Er moet straks in NL toch echt weer ook door mij gewerkt worden en dat zal zeker niet meevallen met de huidige crisis. Maar zo ver is het nog niet dus voorlopig geniet ik nog van het niet moeten maar wel willen……
In eerste instantie ben ik op zoek naar een vrijwilligersbaan voor een paar dagdelen in de week.
Door het gemis van onze 2 harige knuffels kwam ik op het idee om hier bij een asiel te gaan helpen. Inmiddels 2 adresjes bezocht, waarvan 1 bij nader inzien toch te ver weg. Ben er een keer gaan kijken op een zondag en ik had me iets in de afstand vergist. 45 Minuten rijden vind ik beetje gekkenwerk om vrijwilligerswerk te gaan doen en dan ook nog vrijwillig in de file te gaan staan. Dat kan straks in NL wel weer……..Dus toch maar iets in de buurt gezocht. Helaas was op het moment dat ik kwam een volunteer stop en heb ik mijn naam achtergelaten en zouden ze met mij contact opnemen wanneer er weer handjes nodig zijn.
Ben ook wezen kijken bij een organisatie/stichting die zicht bezig houdt met het inzamelen van afval van bedrijven om dat te kunnen her gebruiken voor creatieve doeleinden voor scholen. Al het materiaal wat binnenkomt, moet gesorteerd en uitgezocht worden. Afval dus een nieuwe bestemming geven, vind ik een goede gedachte. Maar na een rondleiding door het bedrijfje kreeg ik meer het gevoel dat het een sociale werkplaats betrof. Ik kon komen wanneer ik zin had maar dat is mij al iets te vrijblijvend…. Misschien vergis ik me en moet ik het een middag een kans geven en we gaan in ieder geval nog even verder zoeken.
Maar helemaal stil zitten doe ik niet. Ik ben gestart met een hardlooptraining van 3x in de week voor een Goeden Doelen loopje wat eind deze maand plaatsvindt, genaamd “City to Surf”. Ik train voor de 12 km en de route start vanuit het centrum van Perth en eindigt op het strand, City Beach. De trainingen zijn best pittig en ook de tijden liegen er niet om. Op zaterdag ga ik om 7 uur (’s ochtends!) trainen en voor de echte liefhebbers, is er zelfs op woensdag een training die start om 6 uur (die sla ik over). De overige trainingstijden zijn overdag/begin van de avond.
Om de ezel maar eens van stal te halen, heb ik me voor een 8-weekse schildercursus opgegeven. De spullen lagen al stof te vangen en in groepsverband met een docente kom je tot meer ideeën en inspiratie dan in je uppie. Hopelijk een aanzetje voor meer creatieve uitspattingen op doek.
Maar genoeg over mij. Ook Ruud vermaakt zich ook nog steeds prima. Er zijn nu al aardig wat collega’s terug naar NL zoals gepland. Wel jammer want het team was goed op elkaar ingespeeld. Bij ieder vertrek was er weer een goed excuus voor het zoveelste afscheidsetentjes of borrel. Een paar komt nog terug voor kortere tijd en sommige blijven vanuit NL betrokken. De lange werkdagen zijn helaas nog niet minder lang geworden maar de meeste weekenden heeft hij gelukkig wel vrij zodat we leuke dingen samen kunnen ondernemen.
Zo zijn we naar een Truffel Festival geweest. Ten Zuiden van Perth (ongeveer 350 km) worden eens per jaar (net als in Frankrijk) truffels geoogst m.b.v. honden. Dit zwarte goud is slechts 3 weken op de markt en omdat het zo zeldzaam is en er veel vraag naar is, zijn deze hompjes slechts per gram te verkrijgen. Maar verrukkelijk dat ze zijn. We konden het niet laten om er zelf ook eentje t.g.v. een grote knikker ad. 30 dollar te kopen. Dat wordt de komende weken dus decadent eten.
De verschillende Nationale Parken liggen hier op redelijke afstand en zijn leuke uitstapjes voor een zaterdag of zondag. De route erheen is vaak al de moeite waard.
Op zaterdagmorgen (als ik ben wezen lopen) heeft Ruud het ontbijt gemaakt. Een heerlijk vers geperst sapje en een gekookt eitje. Koffie (Latte , Long Black, Flat White…de gekste namen geven ze aan een bakkie leut) doen we dan meestal onderweg ergens op een terrasje of op ons “eigen” terrasje in de zon.
Voor verse groente en fruit is van vrijdag t/m zondag een overdekt marktje in de hiernaast gelegen wijk “Subiaco” waar we regelmatig op zaterdag te vinden zijn. Tassen vol met vitamine voor weinig. Uniek in Perth maar daar is het echt heel betaalbaar.
Gisteren heeft Ruud een 2-hands kano mogen “proberen”. Na jaren gewend te zijn aan een bootje met een kuipje waar je in zit, was het toch wel ontzettend wennen (en 2x zwemmen) aan een boot waar je op zit. Boot is weer terug gegaan maar hij heeft wel weer de kriebels gekregen en gaat dus op zoek naar een ander type, die voornamelijk stabieler is. De aanleiding voor het weer willen varen, is een triatlon die hier in september wordt gehouden. De wedstrijd bestaat uit 3 onderdelen zoals bij elke Triatlon maar nu i.p.v. zwemmen, wordt er gevaren. Er wordt begonnen met een aantal km hardgelopen op de weg, dan wordt het parcours per kano door wild water vervolgd, dan een deel per fiets, weer een aantal km’s door het bos wordt er gelopen, dan weer een stuk via het vlakke water en uiteindelijk wordt er geëindigd met hardlopen. Een pittige wedstrijd die in teamverband en solo kan worden uitgevoerd. Ruud neemt dan het natte gedeelte voor zijn rekening maar dan moet er eerst wel een boot worden aangeschaft of gehuurd waarmee geoefend kan worden want het is weer even geleden dat hij te water is gegaan. Een collega neemt het fietsgedeelte wel voor zijn rekening maar willen ze zich daadwerkelijk voor dit sportieve evenement opgeven, moet er eerst nog worden gezocht naar een geschikte hardloper. Ik ben hard aan het trainen maar dat gaat me iets boven mijn pet….
Kortom volop activiteiten en we vervelen ons (nog) niet.

  • 14 Augustus 2012 - 07:06

    Je Nichtje:

    Wow wat een update!! Leuk om te lezen!!
    Geniet nou maar van geen werk hebben want zo tr lezen verveel je je tch niet!
    Veel liefs uit Nuenen

  • 14 Augustus 2012 - 12:40

    Els:

    Gezellig verhaal. Even kleurrijk als je altijd bent. Ook mijn broertje toont zich aardig energiek. Chapeau.
    "t is dat er iemand op de tent, de oudjes of waar je je ook achter wilt verschuilen moet passen, want je zou toch echt zin krijgen om een paar weekjes over te komen. Helaas moet het bij "mee"genieten blijven.

  • 14 Augustus 2012 - 15:36

    Peter (je Ex):

    Hey Maris,
    Dat is weer een pracht stukkie tekst wat je heb geschreven.
    En weer hartstikke leuk om te lezen.
    Suc6 met de loop trainingen.
    Hahaha,.....moet je nog vroeg op staan ook, da's niet één van je hobby's :-)
    En veel plezier natuurlijk.

  • 14 Augustus 2012 - 18:17

    Mamsie:

    Geweldig weer op papier gezet en weten we weer waar jullie mee bezig zijn.
    Eten en sporten, dat zijn ook de meest favoriete bezigheden van jullie toch.+
    Hou van jullie en mis jullie.

  • 17 Augustus 2012 - 18:39

    Karin:

    Wat een mooie foto's weer! Zou er zo naar toe willen, helaas...I keep dreaming ;-)
    Zo te lezen hebben jullie het nog steeds hardstikke goed daar, sportief bezig!
    groetjes uit Bodegraven

  • 29 Augustus 2012 - 11:34

    Ab, Helma En Hidde:

    Hoi jullie 2, Leuk verhaaltje, mooie foto's. Blijf genieten. Dus vooral lekker eten en natuurlijk ook een beetje sporten. Groetjes vanuit Vlaardingen.

  • 09 September 2012 - 08:37

    T&T:

    Met al die leuke verhalen begint het bij ons nu langzamerhand echt te kriebelen. Het reisplan ligt allang klaar, maar vandaag is de voorbereiding echt begonnen. De fotoapparatuur in orde brengen, internationaal rijbewijs aanschaffen en een landkaart aanschaffen. Met een prachtig weekend voor de boeg wordt dat buiten verlekkeren op de vakantie die wij nog tegoed hebben. Ook dat geeft een goed gevoel. En dan ook nog te weten dat jullie allerlei uitjes aan het verkennen zijn, dan kun je je voorstellen dat we enorm zin hebben om jullie binnenkort weer te zien. Het duurt nog wel even, maar toch...

  • 15 Oktober 2012 - 16:24

    Ruud S:

    Hey Mariska,
    Leuke verhalen en schitterende foto's. Volgens mij heb je het goed naar je zin, ik lees iets over een "luize-leventje", ja eigenlijk niets veranderd. Verder gaat het ouderwets veel over lekker eten en lekker drinken, gelijk heb je.
    Groetjes vanuit een saai Dordrecht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Keesommetjes een jaar Down Under

G'DAY MATES!

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2014

MOOIE AFSLUITING

11 Oktober 2013

NOG niet weg...

01 Juli 2013

EEN NIEUW AVONTUUR

14 November 2012

aan de bak (kook)!

20 September 2012

Géén import!
Ruud & Mariska

Wat twee letters al niet teweeg kunnen brengen...."JA"..... 27 december 2007 zeiden we het tegen elkaar in het bijzijn van familie en vrienden en 2 maanden geleden hebben we het gezegd tegen BAM International. JA, we gaan ervoor! We gaan een jaar naar Australië! In korte tijd hebben we heel veel moeten regelen en van veel mensen (al is het maar voor een jaar) afscheid moeten nemen en dat is best moeilijk en emotioneel. Zeker als ze je zo dierbaar zijn en je graag bij ze bent. Maar deze kans wilden we niet laten schieten en hebben we met beide handen aangepakt. Snel een "We'll meet again party" georganiseerd en een week later zat Ruud in het vliegtuig richting Perth. Nu 2 weken daar en veel vergaderingen, borrels, dineetjes verder, lijkt het erop dat Ruud zich al gaat thuis voelen in het 4p appartement op de 20e etage in het centrum van Perth. Temperatuur is daar heerlijk warm en ik kan niet wachten om mijn mannetje in mijn armen te sluiten. Maar eerst nog een paar acties hier in NL afhandelen en uiteraard van een aantal mensen nog even afscheid nemen. Dat is het minst leuke aan dit avontuur....

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 19498

Voorgaande reizen:

19 Maart 2012 - 01 Juni 2013

Keesommetjes een jaar Down Under

Landen bezocht: